- ابرقوئی، استوار، متولیان نایینی، رضوان. خطاهای نحوی عربزبانان در یادگیری زبان فارسی به عنوان زبان دوم. پژوهشنامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، س دوم، ش دوم، تابستان 1۳92، ص ۸۶-۵۷
- جعفری، فاطمه، ، دستور کاربردی ویژه زبانآموزان غیرفارسیزبان، انتشارات دانشگاه تهران، 1396.
- حیدری، تحلیل خطاهای دانشآموزان دوزبانه ترکی آذربایجانی-فارسی در کاربرد اسم فارسی بر اساس مدل چهارتکواژ، پژوهشنامهی آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان، دوره هفتم، ش دوم پیاپی16، 1397 ، ص ۱۰۲-۸۵.
- خیامپور، عبدالرسول. دستور زبان فارسی، چ دوازدهم، تبریز، ستوده، 138۴.
- گلپور، لیلا. طراحی آزمون مهارت نوشتاری ویژه غیرفارسیزبانان: راهکارها و تحلیل خطاها. پژوهشنامه آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان، دوره 7، ش 2 (پیاپی 16) پاییز و زمستان ۱۳97، ص68-45 .
- گلهداری. منیژه. تحلیل خطاهای نوشتاری زبانآموزان غیرایرانی. همایش زبانفارسی و غیرفارسی زبان، دی ماه 1387.
- محمدی، حمید. گامی به سوی قرآن، ج2، انتشارات مفید ، 1361.
- مدرسی، فاطمه. از واج تا جمله، تهران، چاپار، ۱۳۸۴ .
- نوابیقمصری، اعظم. تجزیه و تحلیل خطاهای نوشتاری فارسیآموزان عربیزبان. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، 1385.
- وفایی، عباسعلی. دستور تطبیقی فارسی- عربی، تهران، نشر سخن، 1391.
کتابهای عربی
- ابن عقیل. شرح ابن عقیل علی الفیه ابن ملک تحقیق محمد محی الدین عبدالحمید، بیروت: المکتبه العصریه. 2001.
- حسن، عباس. النحو الوافی، تهران: انتشارات ناصرخسرو1422 ق.
- یعقوب، امیل بدیع. موسوعه النحو والصرف و الإعراب، تهران: انتشارات استقلال کتابهای فارسی؛ 1379.
منابع انگلیسی
- Brown.h. d . principle of language learning and teaching, Englewod cliffs , new jersey, Prentise – hall.inc,2000.
- Coder, S. P. The significance of learners’ errors. In B. Robinett, & J. Schachter (Eds.), Second Language Learning. Michigan: University of Michigan Press, 1986.
- Corder, S. P. Error Analysis and Interlanguage. Oxford: Oxford University Press, 1975.
- Fuller,J. Morpheme type in a matrix language turnover: The introduction of system morphemes from English into Pennsylvania German. International Journal of Bilingualism. Vol 4, No 1, 45-58,2000.
- Goldschneider, J. M., & DeKeyser, R. M. Explaining the “natural order of L2 morpheme acquisition” in English: A meta-analysis of multiple determinants. Language Learning, 51(1), 1-50. 2001.
- Hulstijn, J. H. Discussion: How different can perspectives on L2 developmen be?Language Learning, 65(1), 210-232. 2015
- Keshavarz. M.H, Contrastive Analysis And Error Analysis, Tehran. Rahnema. 2012.
- Levelt, W.J.M Speaking; From Intention to Articulation. Cambridge, MA: MIT Press. . 1989.
- Myers-scotton C & Jake, J. Testing the four morpheme Model: An introduction International Journal Of Bilingualism. 2000.
- Myers-Scotton,C .Contact Linguistics: Bilingual encounters and grammatical outcomes. Oxford: Oxford University Press. 2002.
- Myers-Scotton, C .Multiple Voices: An introduction to bilingualism. Malden, MA: Blackwe. 2006.
- Richards.J.C & Rodgers .T Approach And Method in Language Teaching. Cambridge University press. 1971.
- Takagi, M. Japanese morpheme classification using 4-M model. Journal of Inquiry and Research, 88, 1-19. 2008
- Turker,E. Resisting the grammatical change: Nominal groups in Turkish-Norwegisn codeswitching. International Journal of Bilingualism. Vol.9,No. 2005.
- Wei, L. Type of morphemes and their implications for L2 morpheme acquisition. International Journal of Bilingualism. 2000.